Jaha, det var den kursen

JÄVLA regering som ställer till det för mig o min framtid. Hur skulle jag kunna veta att den nya skollagen skulle ändras för en sisådär hundrade gång nu just när den inte fick? Kortfattat kommer jag alltså inte kunna tillgodoräkna min kurs jag läser nu i min lärarutbildning, på grund av att lärarutbildningen ändrats precis. Hade jag börjat läsa förra hösten hade det inte varit några problem. Med lite slang skulle man kunna säga att jag läser i "onödan" nu eftersom den inte leder något vart, fast å andra sidan blir den specialpedagogik jag läser nu aldrig onödig med tanke på hur mycket jag lärt mig o på hur mycket jag kommer lära mig innan den är slut. Sen kommer den dessutom stärka min lärarutbildning senare på arbetsfronten då min lärarutbildning på 210 hp + mina Sp.ped 30 hp är mer än bara 210 hp. Sen är faktiskt planerna på att så småningom bli specialpedagog efter jag läst färdigt min grundlärarutbildning plus jobbat tre år (då det är vad som krävs för att få börja läsa specialpedagogik o exempelvis läs- och skrivsvårigheter), för då ska jag visst kunna tillgodo räkna något poäng från vad jag läser nu. Hur som helst är det alltså en grundlärarutbildning, förskoleKLASS-utbildning årskurs 1-3 jag ska läsa i antingen vår eller nästa höst, o det är där jag är nu. Göteborg har utbildningsprogrammet i vår. Så även Stockholm, Uppsala o eventuellt Kristianstad. Jag kommer aldrig kunna bestämma mig... Nu åker jag o köper en långklänning istället, jag är betydligt bättre på att bestämma mig i sådana lägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0