Säsongare, vintern 2010/2011!

SKIDLÄRARE. SÄLEN. LINDVALLEN/HÖGFJÄLLET!
Vilket oförglömligt äventyr!


DEN 23 november satte jag mig på tåget från Hässleholm o från tryggheten. Familj, släkt o vänner. Helt på egen hand. Helt ensam. Jag hade fått jobb som skidlärare samt personal på Skistarshop över säsongen 10/11. Kombitjänst, två veckor inne o två ute i månaden. Aldrig har jag sett fram emot ett äventyr på samma sätt som jag såg fram emot detta. Nytt jobb, nya vänner, egen stuga, främmande människor o dela boende med, snö, skidåkning, fest, kyla o mycket mer. O det kunde inte blivit bättre. Den 27 april satte jag mig på tåget hem, andades ut o insåg vilka magiska månader jag fått vara med om. Jag trodde inte det var möjligt o må så bra! Det är utan o tveka det bästa jag gjort i mitt liv! TACK Sälen för vad ni levererade, tack alla fantastiska människor runt omkring, all personal, alla värmande ord, Skistarshop, alla elever, alla fina upplevelser, allt allt allt. Men mitt största tack är ändå utan o tveka till min tid i skidskolan. Att vakna varje morgon o veta att man ska undervisa i skidåkning ger mig det största möjliga leende på läpparna. Det är en fantastisk känsla! En känsla som jag aldrig kommer glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0