Varför åka lift när man kan åka scooter?

PRIVATLEKTIONEN idag gick kanon med lilla Lovis. De tjugo minusgraderna gjorde henne dock kall var tioende minut vilket gjorde att min egen Valle-taxi fick köra in i värmestugan imellanåt. När lektionen var över tog jag, Maria o Gustaf o tränade kortsväng lite. Häst o vagn samt Kalle-Anka nötandes i bakhuvudet var väl vad vi höll på med en stund. Efter det tog vi lunch i vår Högis-stuga för att sen ta scootern tillbaka. Gustav vid styret med axelbandsväska, jag i mitten med två par skidor o Maria längst bak med två par stavar o ryggsäck. Om det var trångt? Haha! Ja, att sen Gustav drog på rätt bra också gjorde också saken stabilare. Men jag menar, varför åka transportlift när man kan åka scooter? Det är trots allt rätt coolt när man sitter på den med gogglesen för ögonen o vinkar åt alla man åker förbi. NU är det Snowroller med 35:an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0