SNÖMONSTER

O DÄR var andra dagen i skidskolan för denna veckan avklarad. Allt har gått bra o snömonstret håller sig fortfarande gömt. Det är galet vad små barn går på mycket saker. Jag kör stenhårt på en historia om ett snömonster som bor under backen. Det är ett busigt snömonster som rycker i barnens skidor när de ramlar, bara för o busa. Bli därför inte förvånade om ni skulle se en liten skidåkare banka i marken o säga "Fy dig snömonster, busa inte med mig!". Innan vi slutar varje lektion knackar vi också i marken för o kolla om han är hemma. Idag hörde Vanja, 2 år, honom o sa "Emilia, jag hörde honom faktiskt. Han sa att Vanja var duktig som hade hjälm på sig!". Lika fantasifullt som att Frasse sa "Emilia, jag tror inte vi ser honom för att han är osynlig, gjord av snö o blundar". Ja jo? Idag täckte jag också för att hål i backen med mina 4-6 åringar så att han aldrig kan komma upp. Vi måste, sa Alva. Nu ska jag strax klä på mig igen för lite Lindvallen-akademin. Det ska bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0