Mysteriet på 35:an

MYSTERIET på Greveholm har tagit över något för mycket i Sälen o på Gamla personal känner jag. Victor lider, Michaela är totalt värdelös på skånska, Fanny kan varenda replik o jag o Maria garvar. Gårdagen/natten/morgonen var dock kunglig när Carl imiterade Måns go-cart o slängde in tidningar till slottet samtidigt som Jacob gick i soffan o sjöng intromelodin o jag o Fanny dog av garv. Jag har nog faktiskt aldrig skrattat så mycket! Gårdagen var för övrigt lika kunglig som hamburgaren i reklamen. En dag i backen skulle det hetat men vi fastnade på Skilodge istället o satt där hela dagen. Ett åk registrerade vi... Kvällen bjöd på förfest hemma (!) i 35:an med Fanny i spetsen då hon fyllt 21 år. Därefter utgång på Harrys med dans natten lång. När jag kom hem slängde jag in pommes i ugnen o ställde fram lingonen på bordet, sen krängde jag o väntade på att de andra skulle komma hem o hem kom de, sen somnade ingen.

Idag har jag jobbat o inte hunnit andas en enda gång. Men ack vad jag känner mig hemma nu när det är skåningarnas vecka. Det klingar så ljuvligt här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0