Grannfejden

DET ÄR rätt bra lyhört i vår lya. Vi bor ju i ett stort hus som är uppdelat i olika stugor, med både stugor ovanför o under. Vi bor i en radstuga ovanför lika många under så att säga. O när vi snackar lyhört snackar vi rejält lyhört. Så lyhört så att jag hör allas alarmklocka om morgonen tillexempel. Imorse vaknade jag av en telefon som ringde med enbart vibration o där jag kunde säga till när han lyfte bort telefonen från bordet till exempel. Hur som helst så festas det ju också en hel del i dessa lyor o som jag tidigare nämnt har vi liftare under oss vilket kort o gott innebär fest åtta dagar i veckan. Alldeles för många gånger har man vaknat om nätterna på grund av dem eller rent av inte kunnat somna. SÅ i lördags bestämde jag o Olle oss (Gustafs vän som var här på besök med en annan till!) att vi skulle ge igen. Så vid fyra på morgonen, lagom när vi kommit hem från kvällens utgång, playade vi Firework på högsta volym o bankade med allt vad vi kunde med köksstolarna i marken. Så hårt så att en till o med gick isönder. Om de blev arga då de dessutom skulle upp o jobba tre timmar senare? Haha, oo ja! De ringde o bad oss hålla käften. Men slutade vi för det? Haha, oo nej! Det är lite grannfejden på oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0