"Emilia, du är världens bästa skidlärare!" - Thea 8 år


VÄRLDENS bästa måndag, utan o tveka en sekund! Första dagen på finalvecka i skidskolan. Bollar, gubbar, glidare o en tvåtimmars privatlektion med världens bästa Thea. Så duktig liten flicka som jag idag började lära ploga o som slutade i stora backen, själv upp i ankarliften, o körandes med parallella skidor hela vägen ner. Om jag var imponerad o glad! När vi kommit upp i Bävernliften mitt i lektionen sa hon:
- Vad var det du hette nu igen, fröken?
- Emilia, sa jag.
- Emilia, du är världens bästa skidlärare!
Rörd skidskolelärare där! O efter lektionen tog hon min hand o frågade om jag inte kunde åka med henne fler gånger. O lille Knut imorse var med skön. Han skulle köra racerskidor hela tiden.

Nu är jag nyss hemkommen där maten stod färdiglagad på bordet. Wokade nudlar i sweet and sour sås. Jag klagar inte. För övrigt är det så fruktansvärt varmt här o arbetsstället gör det inte svalare. Men återigen, jag klagar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0