"Mina bilar är de enda som inte är otrogna mot mig!", Biltemahandlare

JAG har garvat hela vägen hem i bilen. Högt för mig själv o jag garvar fan fortfarande. Ni ska få höra! Idag hade jag en kund i bistron som skulle ha kaffe. Javisst sa jag, tio kronor o blablabla. Du tar kaffe själv borta i kaffemaskinen. Okej, sa han o stegade iväg. Efter ett tag hör jag honom fråga mig:
- Har ni socker?
- Inget bitsocker för tillfället. Men du har strösocker precis framför näsan i den lilla kaffekoppen, svarade jag.
Mannen kollar lite först men greppar snart tag i pepparn o frågar om det är rätt. Jag virrar på huvudet o säger återigen att det är strösocker i koppen framför honom. DÅ tar han tag i saltet. Jag virrar på huvudet igen o börjar småflina o upprepar ännu en gång.
- Oj, jag är visst lite trött idag, säger han o tillägger "nu ser jag!". VET NI VAD HAN GÖR DÅ? Jag skojar inte nu men han TRYCKER UT SENAP i kaffet! Ni vet en sådan som man pumpar ut senap eller ketchup från, precis som på MC Donalds. Starksenap för övrigt. Nej nej nej, skrek jag o började asgarva. Det där är senap som man har på korven. I den lilla koppen o så pekade jag. DÅ börjar människan fan öppna mina skåp där jag har extra muggar o så vidare. Amen herregud tänkte jag o stegade fram, tog upp koppen o gav honom den i handen. Efter det har jag inte slutat garva. Hur som helst så undrar jag om det där med senap o kaffe blir en succé i framtiden, vem vet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0