Dö inte av skratt nu

NI ÄR ETT SKÄMT, SJ!

Det började bra, men sen har det gått utför. Hela vägen till Aneby flöt tågresan på bra o vi höll tiderna. Men sen tog det tvärstopp då lokets båda motorer fått jordfel. Detta innebar att vi inte fick röra oss o blev stillastående i över två timmar. Två timmars försening skulle alltså innebära att jag automatiskt missade mitt andra tåg mot Borlänge men vad personalen ombord sa så skulle det lösa sig.
Informationen var dock gles o folk började bli otåliga. Tio minuter före eventuell fortsatt resa vaknade personalen o fick ur högtalarna att det fanns möjlighet att hoppa på ett tåg på andra sidan spåret med världens jävligaste trappor emellan. Jovisst tänkte jag med mina ton till resväskor. Men jag blev lovad hjälp av konduktören, vad han inte sa då att hjälp för honom visst innebar ett jävla trappsteg. Fly förbannad blev jag o det fick han höra. Hur som helst så hann jag, o min liters svett, med tåget o här fick vi informationen om att ett tåg skulle avgå klockan 14.12. Det skulle matcha mer eller mindre precis med tiden vi skulle komma in men det skulle inte vara några problem o dittan o dattan. Tåget stannar, vi lämnar sista trappsteg OCH får se tåget vi skulle med sakta rulla iväg. AHHHHH vad arg jag var o hade jag bara fått chansen hade jag mulat lokföraren med värsta snöbollen, helt i is. Nu var vi alltså fast i Mjölby.
-
Efter en halvtimmes väntande inne på stationen med värsta snöstormen ute kom en buss o hämtade upp oss. Vi steg på, hela utan någon SJ-personal. Helt ovetande började vi rulla iväg. Vi fick informationen om att den skulle ta oss till Örebro. Sen har den informationen ändrats tre gånger o se naste infon är Motala. Nu är det bara så att vi har stått still på en liten landsväg här sedan klockan halv tre. Ja, exakt sex o en halv timme. Det är ett rent skämt! Först var det en olycka som orsakade köerna, sen löstes det o då fann man nästa olycka o när den nu var löst jublade vi men vad vi inte visste då var att långtradarna frusit fast i marken o spann bara runt runt på frusen mark. Helt jävla magiskt! Bergningsbilar kallades in men man fann inga. Men nu är vi precis i rullning igen, o vi får väl se hur länge det varar denna gången... Hungrig är jag också då jag inte ätit ett skvatt på hela dagen för någon mat kunde väl SJ ändä inte leverera? Ni suger duktigt o det ska ni få veta imorgon! Fullständigt odugliga!
-
Vad som händer härnäst är inte riktigt solklart men senaste informationen var att bussen ska ta mig hela vägen till Sälen. Ja, o busschauffören är sur för han skulle slutat jobba klockan åtta. Land o rike ska jag alltså färdas med denna buss där det dessutom är stopp i toaletten. O ja, mitt stopp är sist så om jag har tur är jag väl framme någongång vid fyra inatt? Lys dig Alexander när jag kommer o bankar på stugan! Sammanfattningsvis så har jag alltså, efter att ha varit på resande fot sedan tio imorse, fortfarande närmre hem än vad jag har till Sälen. Ni är ett skämt, SJ!
-
O en sak till, vi står still igen. En traktor har blockerat vägen.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är inte ensam om att hata SJ. Fan ALLTID problem när man åker med dom. Hoppas du kommer fram säkert gumman! :)

2010-11-24 @ 03:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0