Skärning o kantning

19 minus grader idag nedanför backen o då snackar vi typ minus 30 på toppen, minst. Det sa mina fötter ifrån om i dag i alla fall. Jag har nog aldrig frusit så mycket, jag skakade till slut. Lite kort om utbildningen så går det till som så att vi börjar klockan nio varje morgon med skidor o pjäxor på. Sen åker vi fram till tolv, därefter lunchar vi o klockan ett ger vi oss ut i backen igen o åker fram tills tre. Sen har vi en halvtimme på oss o få av oss allt för att sedan ha teori. Igår pratade vi om skidteknik o idag om mekanik. Fysik o fysik o fysik, ja för det är ju verkligen min grej... På fredag har vi teoriprov klockan åtta, hej å hå.

Annars har vi åkt skidor idag. Skärning o kantning, plogsväng, kortsväng o allt. Ja, sen ska ju någon vara sämst i gruppen o den bemärkelsen tar jag hem utan tvekan. Hela gruppen har för tusan tävlingsåkt o allt o där kommer jag direkt från Vångabacken... Men ni ska veta att jag blir bättre, så det går ju på rätt håll i alla fall! Ni vet att träning ger ger färdighet! NU ska jag äta godis, det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0