Ja, minus en timme och trettio minuter

Jobb jobb jobb, tjoho! Idag har jag skrattat åt en massa saker. Inte minst åt lillasyster Amanda när hon slog på Titanic imorse för att få timmarna att gå fortare. Hon ligger sjuk stackarn! Under tiden jag borstade tänderna satte jag mig hos henne och säger "Sjukt att detta har hänt på riktigt!" och får då en förvånande blick tillbaka till orden, "Va har det!?". Haha! Skrattet fortsatte på Biltema då jag fick en kund i bistron fyra minuter innan jag skulle stänga. Ungefär såhär lät det mellan honom och mig.
- Har du någon korv färdig?
- Nja, en köttbullerulle är vad jag har kvar.
- Och det är?
- Tänk dig fyra köttbullar på rad, ungefär. En korv fast köttbullar.
- Jag får se. (Och jag visade!) Han fortsätter: Hahaha, det ser ju ut som en kuk insprutad med en massa inälvor och skit. Är det vad du har kvar, sa han skitargt och kollade på klockan. Fan vad oerfaret när ni har öppet i en timme och trettiofyra minuter till.
- Ja, minus en timme och trettio minuter, la jag till.
- Vadå? Stänger ni inte åtta?
- Nej, sju och jag stänger halv sju.
- Jaha, okej. Ehm, förlåt... Och jag vill ha köttbullerullen!
Jag älskar att vinna diskussioner! Nu ska jag snart somna mig men innan jag lämnar er för idag vill jag gratta Julia till målet igår! Du är grym! Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0