Läkarbesök, avhoppad utbildning, kvällsmys o städning

JAHA, det gick inget vidare idag. Jag får hoppa över utbildningen denna veckan. Min vänstra pjäxa går inte riktigt ihop med mitt onda smalben. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör ont heller för jag kan gå hur bra som helst med både skor o utan, men med pjäxor säger det emot. Jag tror att det är trycket som gör det o det gör så jävla ont. O mitt öga är helt isönder med blåtira på ögonlocket o tre skrapsår under ögat. Jag förstår fortfarande inte hur det gick till.Därför kom jag o min instruktör överens om att jag hoppar utbildningen steg två denna veckan o börjar istället min praktik imorgon, sen får vi se om jag hoppar på samma utbildning nästa vecka med Adecko-gruppen.Det är tydligen inget måste att gå steg två även om det är en bra utbildning fastän den kanske inte ger mig så mycket då vi enbart åker i svarta backar upp o ner, upp o ner. Alla tänker kantning, kraft o vridning vid varje åk, jag tänker överlevnad ungefär. Ploga, tryck, akta iskulorna, akta snöhögen sväng, andas, ploga tryck, akta iskulorna, akta snöhögen, sväng, andas o så vidare, det är ungefär vad jag hinner tänka.
SÅ nu sitter jag hemma i vår äckligt skitiga stuga istället o har precis städat av vardagsrummet efter gårdagens kvällsmys. Mamma, du ska veta att jag är en riktig pärla på o hålla rent efter mig (om man jämför med mina sambos!), men aldrig mer ska jag gnälla över o ta undan min tallrik där hemma för det är ingenting jämför med vad jag måste göra här då alla andra skiter i vilket. Dock kom jag överens med mig själv att alla pengar jag hittar när jag städar på golv, under soffan, i soffan o så vidare får jag som tack för besväret. Idag fick jag sju kronor! NU ska jag ta mig till Sälen by o röntga benet mitt så får vi se vad som sägs. Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0