INTRO skishop

FÖR DET FÖRSTA så vill jag bara göra det klart för alla hur mycket kallare det är på Högis än i Lindvallen. Det är helt galet att det kan vara sådan skillnad fem minuter med bil bort. Tur att min nya jacka värmer mig bara genom att kolla på den. Hur som helst så drog introt igång idag för mitt receptionsjobb, sälja skidskola o skipass. Vi började borta i konferenslokalen Lavinen vid Snötorget. Där fick vi en presentation om vad som komma skall, vi fick kläder (två röda pike-tröjor, en grå tjocktröja o två mössor till så nu har jag fyra stycken!). Efter lunch tog vår Mackan oss på en sightseeing genom hela Sälen ungefär. Sälens by, alla torg, Hundfjället, Tandådalen, Högis, Lindvallen o vid varje stopp var det rundtur i skishopen, verkstaden, uthyrningen o så vidare. Så precis innan vi slutade idag gick vi igenom allt som hade med längdskidor att göra, från pjäxor till stavar till skidor o hujedamig vad mycket jag ska lära mig. Men det ska bli roligt o detta är riktigt roligt! Imorgon kör vi igång igen, klockan nio på Snö. Dagen ska handla om utrustning o på kvällen är hela Gustavbacken vår då vi ska testa o känna skillnaden på olika skidor. Jag hoppar dock den biten o granskar alla andra istället! Nu ska jag laga mat till mina stugvänner som för tillfället sitter på den föreläsningen som jag också skulle gjort. Se så, på med ugnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0