God lilljul!

JAG FATTAR INTE varför alla klagar över att det är så kallt? Klä på er för tusan. -35 grader imorse i Sälens by. Frisk o skön luft! Fantastiskt faktiskt! Vädret har dessutom varit strålande idag, blå himmel o sol. Jo, att jag sen har stått inne hela dagen gör nog vädret ytterligare lite bättre eftersom jag inte når röken av kyla, men ändå! Jobbet idag har gått bra, även om jag fortfarande blir så lack på alla som kommenterar min skånska. Är det inte mina kära arbetskamrater så är det gästerna. De härmar o "va"ar mig hela tiden. Idag frågade en gäst mig om det inte var lite långt o pendla från Danmark till Sälen varje dag?! Ehm, kul...

Annars är det uppesittarkväll i stuga 32 imorgon, det råder sjukstuga hemma hos oss plus att jag räknat ut att det är exakt en månad sedan jag lämnade Kristianstad idag. Tiden går för fort här! Nu ska jag äta glass o kolla på Bonde. God lilljul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0