Felicia o Emilia i Hannas skidglasögon, fiffigt!

GODKÄND på teoriprovet o godkänd på det praktiska första provet, med andra ord är första steget i SLAOs utbildning avklarat. DÄR satt den o nu korkar vi upp! Dagen har för övrigt varit fantastisk med sol, blå himmel, nyöppning av sittlift, skidprovarhelg med musik pumpandes i backen, tält med försäljare överallt på skidanläggningen, mycket folk, fina backar, fin grupp-Helena o fri åkning hela dagen. Lunchen på Experium får också ett extra plus. Köttbullar, gräddsås, potatismos o lingon. Termobyxor o en SÄLEN tjocktröja har jag också hunnit med o köpa idag. Jag är för flitig! SESÅ, full fart mot kvällen. Mikronfonkåt sprängs ur högtalarna samtidigt som vi klappar i takt till BENGT! Ja, han är vår nya maskot. Ni vet han som heter Bengt som jobbar på en knappfabrik. Han har en fru med inga barn o en dag sa hans chef till honom att han var ledig, så han började trycka på knappen med först höger hand, sen vänster hand, sen höger fot, sen vänster fot. Tillslut hoppar vi, ja o så gör vi lite waka waka också i backen. Eller kör vi racerbilar i liften. Hur som helst så har jag lagt cidern på kylning i snön o plastglas är köpta. O just det ja, jag torkade köksbordet idag för första gången sedan vi kom. Där låg lite av varje. Köttbullar, makaroner, nudlar, smulor, sås. Jag tänkte att det i alla fall kunde se rent ut när vi får besök ikväll, för ikväll är det på 32:an det händer. KLART att vi skulle dra igång Sälens partyliv för alla säsongarne, nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: emma

I lund är det CONNY som gäller, han jobbar på en byggarbetsplats!

2010-12-04 @ 17:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0