English-skills

FÖRSTA riktiga jobbdagen avklarad o det gick kanon! Gick upp vid halv åtta imorse, åkte med Christoffer till jobbet o tog bussen hem med Frida. Det var faktiskt enklare än vad jag trodde o ta bussen hem, den går tjugofem eller tio minuter efter jag har slutat. Värre är det till jobbet då jag börjar jobba halv nio varje morgon o den första bussen går nio. Tur att jag är bra på o flörta mig till platser så imorgon kommer Adde o hämtar mig. Han är förövrigt jävligt bra på engelska. Idag stod han nämligen o sålde ett liftkort till en engelsk man. Han frågar då på engelska hur dags liftarna stängde idag o så här löd konversationen:

Adde dubbelkollade med mig så det var halv fyra, jag nickade o han säger:
- They close at half past four today.
Jag: Nej? Halv fyra stänger de sa vi ju.
Adde: Men det sa jag ju, säger han.
Jag: Nej, du sa half past four. Det är halv fem.
Adde: Nej, det är halv fyra. Samtidigt upprepar han en gång till, "yes, half past four".
Jag: Nej Adde. Halv fyra heter half past three, halv över tre liksom.
Adde: Nej? Skämtar du med mig? Hjälp mig nu, Emilia.
Jag började asgarva, han springer där ifrån o säger att jag måste ordna upp informationen till det rätta. Haha, vad jag garvade. Efter det klädde vi granen, jag fick en tomteluva med skägg o sen sålde jag Sälen-pass. Ja, det gjorde jag. Nu ska jag o Johanna göra risalamalta o ha aerobics i vardagsrummet. Eller ja, på soptippen. Kalla det vad ni vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0